Picto encart 1

Om os

Tarkett sætter en ære i at levere den ultimative kundeoplevelse og designer gulvbelægning og sportsunderlag, som værner om miljøet og menneskers velvære.
Vi tilbyder en bred vifte af produkter til mange forskellige segmenter og har altid en ambition om at levere fremragende løsninger, som genererer værdi på nye og bæredygtige måder.

Picto profil

Tarkett i verden

Tarketts balancerede forretningsmodel drager nytte af virksomhedens globale tilstedeværelse.
    • 12.500 medarbejdere
    • 24 forsknings-
      laboratorier
    • 4 design-
      centre
    • 7 genbrugscentre
    • 1 forsknings- og innovations
      center
    • 34 produktionsanlæg verden over
  • Mere end
    2.7
    milliarder euro i nettoomsætning i 2016

    Balanceret geografisk tilstedeværelse

    44 %
    Nord
    amerika
    (inkl. sport)
    36 %
    EMEA
    (inkl. sport)
    20 %
    CIS, APAC
    & LATAM

  • Sælger i mere end
    100
    lande

    1.3
    millioner kvadratmeter gulvbelægning sælges hver dag
Picto profil

Kort om Tarkett

Gennem 130 år har innovation, kvalitetsbevidsthed og et mangeårigt
engagement i bæredygtighed gjort Tarkett verdensførende
inden for moderne gulvbelægning og sportsunderlag til
alle markedssegmenter.

Segmenter

En af verdens bredeste
produktporteføljer

  • Vinyl
  • Laminat
  • Linoleum
  • Gummi og tilbehør
  • Tæpper
  • Kunstgræs
  • Træ
  • Løbebaner

  • Verdensførende
    inden for vinyl

  • Verdensførende
    inden for kunstgræs til sportsanlæg
Picto encart 1

Fremragende drift og salg

Tarkett har siden 2009 anvendt World Class Manufacturing (WCM) til at identificere og dele bedste praksis, idéer og interne benchmarks.
Lokale og centrale teams arbejder løbende på at forbedre vores sikkerhed, arbejdsmiljø, kundeservice, kvalitet og konkurrenceevne.

Picto evc

“Vores ambition er, at vi takket være WCM og vores medarbejderes kompetencer skal blive branchens bannerfører, når det gælder sikkerhed og kundeservice.”

Antoine Prevost, Executive Vice President Operations

Picto encart 1
Picto vpco

“Tarketts mål er at blive den virksomhed, som er nemmest og mest behagelig for kunderne at interagere med.”

Gilles Lebret, VP Customer Operations

Kundeoplevelse

På samme måde som Tarkett har udviklet værdiskabende gulvbelægningsløsninger til slutbrugere, har Customer Experience 2.0-programmet fokuseret på at forenkle hverdagen for vores samarbejdspartnere, for eksempel arkitekter og designere, gulvlæggere, entreprenører og distributører, og hjælpe dem med at skabe vækst i deres virksomhed.

Picto profil

Løser globale udfordringer

  • Tarkett er helt på linje med FN’s 17 bæredygtighedsmål og har i mange år bidraget til fem af dem, blandt andet ved at udrulle en 2020-plan for bæredygtighed i hele organisationen.

  • Miljøvenligt design i kvalitetsmaterialer

    Tarkett går målrettet efter materialer, som værner om mennesker og miljø, og har som mål at skabe bedre indeklima og sunde arbejdsmiljøer.

  • Udvikler modeller for cirkulær økonomi

    For Tarkett er en samarbejdsbaseret model for cirkulær økonomi nøglen til at sikre bæredygtigt forbrug og produktion, hvor man tager hånd om udtjente produkter og forvandler affald til ressourcer af høj kvalitet.

  • Bekæmper klimaforandringer

    Tarkett har et erklæret mål om at bekæmpe klimaforandringer ved at mindske energiforbruget i sine produktionsanlæg og anvende genbrugsmaterialer.

  • Styrker det virksomheds- og samfundsmæssige ansvar

    Tarkett gør en indsats ved at skabe sikre og mangfoldige arbejdspladser, opfordre til dialog og engagere sig i lokalsamfundet.

  • Skaber engagement blandt interessenter

    Tarkett er en virksomhed, som nyder stor anerkendelse og står i spidsen for en brancheomspændende dialog om bæredygtighed og ansvarlig brug af ressourcer.

Picto profil

Indbygget bæredygtighed

Tarkett har implementeret en omfattende bæredygtighedsstrategi baseret på avanceret “Tarkett Closed-Loop Circular Design†og står i dag i spidsen for gulvbranchens omstilling til en cirkulær økonomi inspirereret af
Cradle to Cradle®-principperne.

Picto evp

“Det hele starter med vores kunder. Det som inspirerer vores holistiske tilgang er menneskers sundhed og trivsel og livskvaliteten på vores klode.”

Anne-Christine Ayed
EVP Research, Innovation and Environment

Picto circular design

Bidrager til
en cirkulær økonomi

Tarkett har et erklæret mål om at gennemføre en omstilling fra en lineær til en cirkulær økonomi, hvilket går ud på at genbruge ressourcerne i en ubrudt kæde fra design- og produktionsfasen til senere brug og genanvendelse.

Picto circular design 2
  • Har et erklæret mål om at gennemføre omstillingen til en cirkulær økonomi

  • Har anvendt Cradle to Cradle®-principper siden 2011.

  • Efterlever FN's 10 principper og involverer også sine leverandører.

  • Bidrager til debatten om klimaforandringer, cirkulær økonomi og byggesektorens fremtid.

Picto profil

Virksomheds- og samfundsmæssige ansvar

Tarkett har en stærk iværksættertradition og giver folk mulighed for at præstere optimalt og bidrage til at skabe en bedre fremtid.

  • Tarkett Awards er et internationalt program, som belønner medarbejdernes†bidrag til koncernensâ€

  • Tarkett Cares er et velgørenhedsprogram, som får medarbejdere over hele verden til at gå sammen om at dele ud af deres tid og ekspertise til lokalsamfundet for at hjælpe folk med at få et bedre liv.

  • Tarkett Academy er et program, som oplærer gulvlæggere og nyuddannede.

Picto home

Boliger

  • Farvestrålende design, akustisk komfort og enkel lægning er Tarketts tre kendetegn, som skaber trivsel i hele dit hjem.

    Visuel home

    Modulopbygning og enkel lægning er alfa og omega på boligmarkedet.

    Design

    Tarkett har produkter til hvert enkelt rum i hjemmet, både de tørre og de våde, i alverdens farver, mønstre og formater for at kunne opfylde ethvert behov og tilbyde noget for enhver smag.

    Tarketts luksusvinylgulvbelægning Starfloor Click 55 fås i 28 eksklusive design og har et professionelt folde-kliksystem, slidstyrke i industriklassen— og 20 års garanti.

  • Visuel home

    Bæredygtighed

    Luftkvaliteten i indeklimaet: Tarketts vinylgulvbeklædning har en udledning af flygtige organiske forbindelser (VOC), som er 10 gange lavere end de strengeste standarder i Europa.

  • Modulopbygning og enkel lægning er alfa og omega på boligmarkedet.

    Referencer:

    • FRANSK POLYNESIEN, Papeete, Renovering af socialt boligbyggeri – 5.000 kvadratmeter heterogen vinyl
    • RUSLAND, Moskva, Renovering af lejlighedskompleks – 7.000 kvadratmeter laminat
Picto education

Uddannelse

  • Tarkett har styr på institutioner fra vuggestuer til universiteter og har ekspertviden, som gør os i stand til at tilbyde en bred vifte af komplette løsninger, der skaber sunde og velgfungerende læringsmiljøer.

    Visuel home

    Siden 2010 har vi indsamlet og genbrugt mere end 116.000 tons tæpper, LVT og affald.

    Design

    Tarkett ved, at lyddæmpende gulvbelægninger i den rigtige farve kan have en positiv indvirkning på læring.

    Tarkett stod i spidsen for en undersøgelse af børns opfattelse af farve og rum, som bekræftede farvers indvirkning på kreativitet og koncentrationsevne, hvilket førte til udviklingen af fire farvefølelsesgrupper: Basic and Natural, Fresh and Optimistic, Cool and Calming samt Warm and Inviting.

  • Visuel home

    Bæredygtighed

    Luftkvaliteten i indeklimaet og trivsel er vigtigt for både elever og lærere.

    Det får man ved at bruge Tarketts produktserier iQ, Tapiflex, Acczent, iD Inspiration og Safetred , som har en VOC-udledning(1) der ligger under grænseværdierne, og indeholder ftalatfri blødgørere(2).

    (1) Flygtige organiske forbindelser
    (2) Med undtagelse af genbrugt indhold fra visse produkter

  • Siden 2010 har vi indsamlet og genbrugt mere end 116.000 tons tæpper, LVT og affald.

    Referencer:

    • RÉUNION, Saint-Denis (Réunion), North High School – 5.000 kvadratmeter heterogen vinyl
    • USA, West Lunn, Oregon, Trillium Creek Primary School – tæppe
    • BELGIEN, Antwerp, Karel De Grote College – 8.000 kvadratmeter vinyl og tæppe
Picto workplace

Arbejdsplads

  • Kreativ og bæredygtig gulvbelægning til arbejdspladsen kan også være med til at øge folks velvære og produktivitet ved at forbedre luftkvaliteten, akustikken og den generelle trivsel.

    Picto workplace

    Et sundt og inspirerende arbejdsmiljø får medarbejderne til at præstere bedre, gør dem mere produktive og mindsker fraværet.

    Bæredygtighed

    Med Tandus lancerede vi ethos®-bagsiden, som i stedet for PVC indeholder PVB, en kvalitetspolymer baseret på genbrug af bilruder og sikkerhedsglas. Derudover er Ethos Modular den første amerikanske modulopbyggede tæppefliseløsning, der har opnået certificeringen Cradle to Cradle TM Silver.

  • Picto workplace

    Innovation

    I den opkoblede verden, hvor folk kan arbejde hvor som helst, er arbejdspladsen i forandring. Arbejdsmiljøet bliver mere hjemligt, uformelt og afslappet med modulopbyggede gulvløsninger og flere forskellige farver og materialer.

  • Et sundt og inspirerende arbejdsmiljø får medarbejderne til at præstere bedre, gør dem mere produktive og mindsker fraværet.

    Referencer:

    • GUYANA, Kourou, Renovering af Guiana Space Cencer – 6.000 kvadratmeter heterogen vinyl
    • FRANKRIG, Paris la Défense, Allianz Office – 42.000 kvadratmeter LVT og tæppe
    • RUSLAND, Moskva, Kontorer på den berømte chokoladefabrik Røde Oktober – 1.125 kvadratmeter LVT
Picto healthcare

Sundhed og ældrepleje

  • Tarkett er eksperter i at give personale og patienter på hospitaler og plejehjem en bedre hverdag takket være et behageligt og hygiejnisk plejemiljø.

    Picto healthcare

    Hvert andet hospital i Europa har gulvbelægning fra Tarkett.

    Bæredygtighed

    Ud over løsninger til ergonomiske miljøer, som er gavnlige for helbredelsen, tilbyder Tarkett også produkter, som sikrer fremragende hygiejne og indeklima samt gang- og rulle- og lydkomfort.

    iQ One er en ny generation homogen gulvbelægning, som ikke er PVC-baseret og ikke indeholder blødgørere.

  • Picto healthcare

    Design

    Farver, lys og kontraster er med til at forbedre alzheimerpatienters trivsel og sikkerhed.

    Tarkett har udført en omfattende undersøgelse blandt læger og alzheimerspecialister for at finde ud af, hvordan gulvbelægning på hospitaler påvirker patienternes adfærd og humør.

  • Hvert andet hospital i Europa har gulvbelægning fra Tarkett.

    Referencer:

    • TYRKIET, Yozgat sygehus – 100.000 kvadratmeter homogen vinyl
    • SYDAFRIKA, Cape Town, Militærhospital – 14.000 kvadratmeter homogen vinyl
    • NY CALEDONIEN, Koné hospital — 10.000 kvadratmeter homogen vinyl
Picto stores

Forretninger og butikker

  • Uanset om det drejer sig om trendsættende småbutikker eller store kæder, spiller gulvbelægningen en afgørende rolle for udformningen og optimeringen af kundeoplevelsen.

    Picto stores

    Godt design kan have afgørende betydning for, hvordan folk oplever et rum.

    Design

    Butikker skal tilbyde en unik oplevelse, som understøtter deres varemærke, forbedrer kunderejsen og genererer værdi.

  • Picto stores

    Luksusvinylfliser (LVT) giver fremragende muligheder for at lege med formater og farver. “Floor is the New Playground†er en ny brugervenlig hjemmeside, som giver professionelle adgang til et stort galleri med inspirationsbilleder og masser af gulvdesign, så de kan lege med formater, farver og kombinationer.

  • Godt design kan have afgørende betydning for, hvordan folk oplever et rum.

    Referencer:

    • Storbritannien, London, Marks & Spencer Oxford Street – vinyl
    • RUSLAND, forskellige byer, Leroy Merlin-butikker – 5.150 kvadratmeter homogen vinyl
    • USA, Denver, Colorado, NFL Denver Broncos-butik – specialfremstillede gummifliser
Picto hospitality

Rejser, hotel og restaurant

  • Tarkett hjælper hoteller, restauranter og kulturinstitutioner med at skabe eksklusive kulturelle oplevelser, som styrker varemærkeloyaliteten og får kundebasen til at vokse.

    Picto hospitality

    Modulopbyggede kundetilpassede løsninger er med til at skabe mindeværdige rum.

    Design

    Gulve spiller en afgørende rolle for at skabe unikke helhedsindtryk.

    Collections InfiniesTM, som blev lanceret i 2016, er en udsmykket luksusvinylflise (LVT) med design skabt af fem internationalt anerkendte kunstnere og et værktøj til samskabelse, som gør arkitekter og designere i stand til at sætte et personligt præg på deres løsninger.

  • Picto hospitality

    Innovation

    Tarkett tilbyder en one stop-shop med alt i gulvbelægning til såvel ydmyge omgivelser som til luksushoteller.

    Vores Luminous-gulvbelægning integrerer LED-teknologi fra Philips, som imponerer, informerer og byder folk velkommen på helt nye måder.

  • Modulopbyggede kundetilpassede løsninger er med til at skabe mindeværdige rum.

    Referencer:

    • SPANIEN, Barcelona, Hotel Catalonia Ainyó (PLAZA) – 2.000 kvadratmeter LVT
    • RUSLAND, Sankt Petersborg, Eremitagen – 5.200 kvadratmeter homogen vinyl
    • CANADA, Alberta, Edmonton International Airport — Powerbond, tæppe
Picto marine

Søfart, luftfart, transport og industri

  • Tarkett er en vigtig aktør inden for gulvbelægning til luftfart, bil, bus, tog og den marine sektor.

    Picto marine

    Tarketts brede udvalg af løsninger opfylder selv de mest udfordrende tekniske specifikationer.

    Design

    Tarkett udarbejder en årlig trendbog og konceptprognoser for både luftfartssektoren og den marine sektor.

  • Picto marine

    Innovation

    Tarkett udvider sin produktportefølje med nye materialer certificeret af International Maritime Organization i kategorierne tæppe, vinyl og linoleum.

  • Tarketts brede udvalg af løsninger opfylder selv de mest udfordrende tekniske specifikationer.

    Referencer:

    • Krydstogtsskib, Koningsdam for Holland American Line – tæppe
    • KLM-flagskib “World Business Classâ€-kahyt
Picto sports

Sport

  • Tarkett har som mål at forbedre præstationer og sikkerhed i sports- og fritidssektoren – både inde og ude.

    Picto sports

    Tarkett har mere end 25 års erfaring med kunstgræs.

    Design

    Tarketts kundetilpassede løsninger muliggør både indendørs og udendørs branding på sportsgulve og kunstgræs, som styrker holdets visuelle identitet.

  • Picto sports

    Innovation

    Tarkett har innovation højt på dagsordenen for at kunne give alle brugere en unik oplevelse:

    • CoolPlay-kunstgræs
    • Rise-N-Run-løbespor med hydraulik
    • GrassMaster®-hybridgræs
  • Tarkett har mere end 25 års erfaring med kunstgræs.

    Referencer:

    • USA, Massachusetts, Gillette Stadium for Holland American Line – FieldTurf
    • ITALIEN, Milano, AC Milans og Inter Milans hjemmebane San Siro – GrassMaster® til banen og FieldTurf til området omkring stadion.
    • BRASILIEN, OL-sportsanlæg (medie- og pressecentre, den olympiske landsby†og visse driftsområder) – vinyl